Veelgestelde vragen Heerenveen

Hieronder lees je de meest gestelde vragen over het vervangen van jouw Papierbak. Meer informatie vind je ook in onze flyer. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Waarom wordt mijn Papierbak vervangen?

Wij vervangen jouw Papierbak omdat onze huidige vrachtwagen is afgeschreven. Onze nieuwe vrachtwagen kan alleen containers oppakken die voorzien zijn van een zogenoemde 'kraag'. Het voordeel van deze nieuwe vrachtwagen is dat hij rijdt op groengas, dat wordt gemaakt van afval. Helemaal duurzaam, helemaal van deze tijd! Wij zijn niet voor niets uitgeroepen tot duurzaamste bedrijf van Nederland! Daarnaast zit er een chip in de Papierbak, zodat wij kunnen meten hoeveel oud papier er kan worden hergebruikt. Blijf daarom het oud papier vooral goed scheiden, want het papier in jouw Papierbak kan worden hergebruikt!

Wanneer wordt mijn Papierbak vervangen?

In de maand april en mei wordt jouw Papierbak vervangen. Wil je exact weten wanneer we jouw Papierbak vervangen? Log dan hier in. Hiervoor heb je je postcode en je inlogcode nodig. Wij hebben aan elk e inwoner met een Papierbak een brief gestuurd over het vervangen van de Papierbak. In deze brief staat jouw persoonlijke code waarmee je kunt inloggen.

Ik heb geen brief ontvangen. Wat nu?

Als je geen brief van ons hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik ben mijn inlogcode kwijt. Wat nu?

Als je jouw inlogcode kwijt bent, neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Hoe wordt mijn Papierbak vervangen?

Op de aangegeven datum zet je jouw huidige Papierbak bij de weg. De Papierbak moet leeg zijn. Je plakt de sticker op de bak, die je hebt ontvangen bij de brief. Op de aangegeven datum wordt je nieuwe Papierbak met blauwe deksel voor je woning geplaatst.

Ik ben mijn sticker kwijt. Wat nu?

Als je jouw sticker die op je op je Papierbak moet plakken kwijt bent, neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik ben niet thuis op de datum die in de brief staat. Wat moet ik doen?

Vraag iemand in je omgeving om de Papierbak op de betreffende datum vóór 07.00 uur aan de weg te zetten. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. We maken dan een nieuwe afspraak.

Ik ben vergeten de papierbak aan de weg te zetten. Wat nu?

Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. We maken dan een nieuwe afspraak.

Ik heb (al) een extra Papierbak met blauwe deksel, wordt die ook vervangen?

Als je (al) een Papierbak met blauwe deksel heeft, neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik heb een brief ontvangen, maar ik maak gebruik van een gezamenlijk verzamelsysteem. Wat nu?

Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik heb geen papierbak, maar wil wel graag een, wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Je ontvangt van ons een papierbak met blauwe deksel en chip.

Ik heb geen papierbak, maar wil ook niet een, wat moet ik doen?

Er wordt geen los papier meer opgehaald, dus zonder papierbak kun je oud papier niet meer gescheiden aanbieden. Wij en de gemeente vinden het erg belangrijk dat papier gescheiden wordt. Want zo kunnen wij het nog recyclen! Wij adviseren je toch een Papierbak te nemen. Neem contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik heb een Papierbak, maar ik wil deze niet vervangen. Wat nu?

Jouw oude Papierbak wordt straks niet meer geleegd. Bovendien hoort de Papierbak bij je huis, je hebt hem in bruikleen.

Waarom zit er een chip in de nieuwe Papierbak?

Om het totaal aantal aangeboden Papierbakken en het totaal aangeboden oud papier te kunnen meten. Op de chip staat een nummer, dat de vuilniswagen ‘leest’ bij het legen van de container. De chip is gekoppeld aan een adres en niet aan een persoon (naam).

Moet ik straks betalen op basis van aanbod of gewicht van mijn Papierbak?

Nee, er vindt geen afrekening plaats op basis van gewicht of lediging. De gegevens worden alleen voor door de gemeente gebruikt om beleidskeuzes te maken. De gegevens zijn niet openbaar.

Kan ik het gewicht van mijn Papierbak in de Omrin Afvalapp zien?

Nee, de gewichten van jouw Papierbak komen niet in de Omrin afvalapp.


Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 0800 – 02 01 042 (gratis). Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur.

 

samen halen we alles eruit